Mindfulness NadchodząceWydarzenia

Poranny Kurs Uważności MBLC 18.10.2019

 

Mindfulness Based Living Course jest treningiem umysłu, podczas którego uczysz się krok po kroku, przez 8 tygodni czym jest uważność i jak wnosić ją do swojego życia. Co tydzień kolejna sesja wprowadza Cię dalej poszerzając Twoje doświadczenie Uważnego Życia, świadomego bycia Tu i teraz. W trakcie kursu czeka Cię również 6 godzinny warsztat pogłębiający praktykę uważności (w weekend).

Kiedy? Gdzie?
Start: 18 października 2019
Koniec: 13 grudnia ( 1 listopada nie będzie zajęć)
Spotkania odbywają się w piątki w godz. 9:30 – 12:00 w szkole Jogi Poruszenie na ulicy Norwida 22/4 we Wrocławiu
UWAGA! pierwsze i ostatnie spotkanie trwa wyjątkowo dłużej – od 9:00-12:00

Nasze życie składa się z momentów, przepływa chwila za chwilą, a kiedy jesteśmy w pogoni od zadania do zadania, możemy te chwile tracić, nie przeżywać ich w pełni i nie cieszyć się nimi.
Jesteśmy zabiegani, zestresowani i przeciążeni, często funkcjonując w tzw. “trybie działania”, automatycznie i nawykowo – żeby zrobić jak najwięcej i jak najefektywniej. Kiedy próbujemy odpocząć to może pojawiać sie dużo myśli, martwienie się o przyszłość, roztrząsanie przeszłości…możemy próbować zagłuszać to na różne sposoby (media, używki, więcej działania…) ale jest to nieskuteczne. To nie jest nasza wina, a uważność pozwala to zobaczyć i zrozumieć. Przyjąć. Zacząć świadomie zmieniać, jeśli zechcemy. 🙂
Uważność pozwala nam wyjść z pędzącego coraz szybciej “kołowrotka”, przejść z trybu działania i walki w bardziej świadome BYCIE, w OBECNOŚĆ.
Stajemy się bardziej żywi i przytomni we własnym życiu.
Uważność pomaga nam również odzyskać życie kiedy przytłacza nas stres.

Dzięki uważności stajemy się bardziej świadomi swoich emocji, myśli i zachowań. Możemy poznawać siebie i w tym wszystkim być dla siebie przyjaznym wsparciem.

Dzięki praktyce uważności rozumiemy lepiej działanie umysłu, ciała i naturę emocji oraz myśli, poszerza się nasza samoświadomość i doświadczamy życia pełniej.

Liczne badania naukowe potwierdziły zbawienne działanie praktyki medytacji uważności na wiele sfer ludzkiego życia- regularna praktyka minfulness to troska o zdrowie dla ciała i umysłu.

Trening Uważności polega przede wszystkim na PRAKTYCE.
Otrzymasz narzędzia do praktyki, jak i teoretyczną bazę, która może być pomocna. To Twoje własne doświadczenie i zaangażowanie stanowi podstawę procesu nauki.
Wsparciem w tym procesie jest grupa, wraz z którą odkrywać będziesz jak działa umysł, w bezpiecznej atmosferze zaciekawienia i życzliwości.
Kurs ma charakter szkoleniowy i rozwojowy, nie jest to psychoterapia. Aby uczestniczyć w programie nie jest potrzebne żadne wcześniejsze przygotowanie i doświadczenie w praktyce uważności.

🧘‍♀🧘‍♂MBLC w pigułce🧘‍♀🧘‍♂

• 8 cotygodniowych spotkań, trwających 2,5 do 3 h (pierwsze zajęcia 3 h)
• Dzień Uważności- spotkanie poświęcone pogłębieniu praktyki, 6 godzinny warsztat odbywający się w sobotę lub niedzielę (szczegóły podamy później)
• Konsultacja wstępna przed rozpoczęciem kursu
• Materiały do praktyki własnej
• Podręcznik wspierający w praktyce
• Kurs jest świecki
• Telefoniczne/mailowe wsparcie w praktyce na czas kursu

🧘‍♂Kurs to 27 godzin zajęć przez 8 tygodni + czas na Twoją praktykę domową🧘‍♂

Kurs obejmuje zarówno formalne praktyki medytacyjne, jak i praktyki nieformalne – zapraszanie uważności do swojego życia w różnych jego momentach, podczas codziennych czynności.

Zapraszamy Cię do uczestnictwa, szczególnie jeżeli…

• poszukujesz spokoju i wewnętrznej równowagi
• doświadczasz trudności z odpoczywaniem, zatrzymaniem się
• ciekawi Cię jak funkcjonuje ludzki umysł
• masz potrzebę rozwoju
• albo jesteś już tym rozwojem zmęczony/a….
• chcesz skutecznie obniżyć stres
• jesteś krytyczny/ krytyczna wobec siebie
• doświadczasz ciągłego zmęczenia, „wypalenia”
• chciałbyś/ chciałabyś lepiej zrozumieć siebie
• zaciekawia Cię uważność i chciałbyś/ chciałabyś dowiedzieć się czym ona naprawdę jest
• chcesz nauczyć się lepiej dbać o siebie
• masz już swoją praktykę medytacyjną i chcesz ją pogłębić

Tematy spotkań:

Tydzień 1. Zaczynamy tam gdzie jesteśmy (uważność i praca z niespokojnym umysłem)
Tydzień 2. Ciało jako miejsce obecności
Tydzień 3. Wprowadzenie podpory uważności
Tydzień 4. Praca z rozproszeniem
Tydzień 5. Badanie strumienia myśli
Tydzień 6. Postawa obserwatora
Dzień Uważności – godzinny warsztat (sobota)
Tydzień 7. Samoakceptacja
Tydzień 8. Życie oparte o uważność

Kurs prowadzony jest przez 2 nauczycielki uważności: Annę Gołębiowską (MBSR, MBLC) oraz Aleksandrę Kiślewską (MBLC) i superwizowany w Mindfulness Association Poland. Pracujemy według standardów UK Guidelines – UK Network for mindfulness.
Po ukończeniu kursu otrzymasz zaświadczenie uczestnictwa.

OPŁATY:
Cena: 850 zł
(koszt 8 tyg. kursu, warsztat Dzień Uważności, Konsultacja przed kursem, Nagrania i Podręcznik)

Zgłoszenia poprzez FORMULARZ :
https://docs.google.com/forms/d/1umpqxFOCt8k4DcQfQOVaHm5CVgJcsbISK3vCxE2Y2E8/edit

Ilość miejsc w grupie jest ograniczona. Gwarancją rezerwacji miejsca na kursie jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego oraz wpłata zaliczki.

PROWADZĄCE:
1. Aleksandra Kiślewska – psycholog, trener Emotional Freedom Techniques, arteterapeutka. Nauczycielka Mindfulness – MBLC Program Życia w Oparciu o Uważność wg. Mindfulness Association. Ukończyła również Certyfikowany Kurs Compassion i Insight. Prowadzi indywidualne sesje EFT, konsultacje psychologiczne, indywidualne sesje uważności. Zawodową wiedzę i doświadczenie poszerza podczas warsztatów z zakresu psychologii i psychoterapii. Doświadczenie medytacyjne zgłębia poprzez praktykę własną i uczestnictwo w odosobnieniach medytacyjnych.

2. Anna Gołębiowska – nauczycielka mindfulness, programów MBLC – Mindfulness Based Living Course (certyfikat gotowości do nauczania wydany przez Mindfulness Association Polska) i MBSR – Mindfulness-Based Stres Reduction (certyfikat nauczyciela MBSR wydany przez The Institute for Mindfulness-Based Approaches (IMA) z siedzibą w Niemczech i Fundację Polski Instytut Mindfulness POLIM). Z wykształcenia humanistka (logopedia, antropologia kulturowa). Doświadczenie medytacji uważności rozwija poprzez regularną praktykę własną, uczestnictwo w warsztatach i szkoleniach oraz biorąc udział w odosobnieniach medytacyjnych w Polsce i zagranicą.